Blog aku ini memaparkan hobi koleksi barang lama dan antik milik aku dan keluarga. Juga beberapa barang yang dianggap ''rare' & 'collectible' dalam simpanan aku. Diselitkan juga cerita-cerita berkaitan hobi ini sebagai perkongsian bersama. Sekadar berkongsi dan menjadi 'Muzium Maya' aku. Boleh tengok tak kira masa atau tempat. Masih banyak yang perlu dipelajari dan sebarang perkongsian maklumat sangat-sangat dialukan. Masih ada maklumat yang belum lengkap, ianya masih dalam proses pencarian, dan kalau ada maklumat salah minta diperbetulkan, bukan disengajakan.

Masih memburu masih mencari, kalau ada yang nak bagi, mai sini.
Hobi menyatukan kita. Sayangi dan Peliharalah Khazanah Kita, Tiada Apa Yang Sia-Sia.

"One man's trash is another man's treasure"

-see u when i see u-

Friday 8 March 2013

Tin Toys

Tin Toy ni aku baru start nak kumpul. Setakat ni cuma ni je yang ada dalam simpanan aku. Masih ingat lagi masa kecik dulu main benada-benda niPerbezaan ketara mainan dulu dan sekarang adalah dari segi ketahanannya, lebih-lebih lagi yang diperbuat dari besi.

Mainan ni boleh bunyi, ada 'pemicit' kat belakang. 
Pemandangan Belakang
Variety Design

Tin Toy Tanker- Kunci Masih Berfungsi
Tin Toys Fire Brigade & Tanker

Tin Toy Kereta Kecil-Made in Japan
Tin Toy Kereta Sedan


Kereta Polis ni  berukuran panjang dalam 5.5 inci, buatan negara China. Model MF 900 dengan nama "Police Sparkling Car". Mengeluarkan api dari dalam kat atas siren warna merah tu bila digerakkan. Bila ditolak ada keluarkan bunyi seakan-akan siren polis. Popular pada lewat 70an dan awal 80an dulu.

Tin Toy Kereta Polis







   
Koleksi Baru Limited Editions:
 
 
Starbucks 18th Anniversary Mini Cooper (Yellow from Brunei)


Volkswagen Beetle





Ni je yang ada setakat ni.


-see u when i see u-  

No comments:

Post a Comment