Blog aku ini memaparkan hobi koleksi barang lama dan antik milik aku dan keluarga. Juga beberapa barang yang dianggap ''rare' & 'collectible' dalam simpanan aku. Diselitkan juga cerita-cerita berkaitan hobi ini sebagai perkongsian bersama. Sekadar berkongsi dan menjadi 'Muzium Maya' aku. Boleh tengok tak kira masa atau tempat. Masih banyak yang perlu dipelajari dan sebarang perkongsian maklumat sangat-sangat dialukan. Masih ada maklumat yang belum lengkap, ianya masih dalam proses pencarian, dan kalau ada maklumat salah minta diperbetulkan, bukan disengajakan.

Masih memburu masih mencari, kalau ada yang nak bagi, mai sini.
Hobi menyatukan kita. Sayangi dan Peliharalah Khazanah Kita, Tiada Apa Yang Sia-Sia.

"One man's trash is another man's treasure"

-see u when i see u-

Friday 8 March 2013

Gelas Pepsi

Pepsi ni saingannya adalah Coca-Cola, tapi collector untuk barangan Pepsi tak seramai Coke. Aku pun tak banyak sangat gelas Pepsi ni untuk dikongsi. Sebelum kita tengok koleksi gelas Pepsi, kita tambah ilmu sikit mengenai revolusi logo Pepsi ni. Sebelum dipanggil Pepsi ia dikenali sebagai Pepsi-Cola. Revolusi Pepsi-Cola bermula pada tahun 1898 dan pertukaran kepada nama Pepsi bermula pada tahun 1962.


 Revolusi Logo Pepsi


Gelas Pepsi-Cola- 01/03
Gelas Pepsi-Cola (4.5 inci)- 02/03
Gelas Pepsi-Cola (5 inci)- 03/03
Gelas Pepsi- 01/11
Gelas Pepsi- 02/11
Gelas Pepsi- 03/11
Gelas Pepsi- 04/11
Gelas Pepsi- 05/11
Gelas Pepsi- 06/11
Gelas Pepsi- 07/11




Gelas Pepsi (Aguero)- 08/11
Gelas Pepsi (Messi)- 09/11
Gelas Pepsi- 10/11
Gelas Pepsi (Van Persie)- 11/11

 
Harap-harap bertambah lagi Pepsi aku ni.

-see u when i see u-

No comments:

Post a Comment