Blog aku ini memaparkan hobi koleksi barang lama dan antik milik aku dan keluarga. Juga beberapa barang yang dianggap ''rare' & 'collectible' dalam simpanan aku. Diselitkan juga cerita-cerita berkaitan hobi ini sebagai perkongsian bersama. Sekadar berkongsi dan menjadi 'Muzium Maya' aku. Boleh tengok tak kira masa atau tempat. Masih banyak yang perlu dipelajari dan sebarang perkongsian maklumat sangat-sangat dialukan. Masih ada maklumat yang belum lengkap, ianya masih dalam proses pencarian, dan kalau ada maklumat salah minta diperbetulkan, bukan disengajakan.

Masih memburu masih mencari, kalau ada yang nak bagi, mai sini.
Hobi menyatukan kita. Sayangi dan Peliharalah Khazanah Kita, Tiada Apa Yang Sia-Sia.

"One man's trash is another man's treasure"

-see u when i see u-

Friday 8 March 2013

Coca-Cola @ Coke

Coca-Cola atau Coke merupakan satu nama besar dalam dunia pengumpul barangan ini. Dari semua golongan kecik, besar sampai ke profesional. Aku sebenarnya tak mahu terlibat sangat dengan 'Coke' ni sebab koleksinya menjangkau seantero dunia. Tapi, gelas berjenama ini memang banyak untuk dikumpul......so, sikit-sikit pun ok asalkan ada dan mana tahu nanti aku sebaris dengan pengumpul coke tegar dan khusus kepada 'Gelas Coke' sahaja, amin.

Sebelum tu kita tengok revolusi perubahan logo-logo coke:

Coke Logo
 
Skarang aku share koleksi coke aku yang tak seberapa ni termasuk gelas dan barangan coca-cola yang lain:

Gelas Coca-Cola: 001

Gelas Coca-Cola: 002

Gelas Coca-Cola: 003

Gelas Coca-Cola: 004

Gelas Coca-Cola: 005 (Depan)

Gelas Coca-Cola: 005 (Belakang)

Gelas Coca-Cola: 006 (Plastik)
Gelas Coca-Cola World Cup Italy 1990: 007
Gelas Coca-Cola McDonald's: 008
Gelas Coca-Cola 'Can': 009
Gelas Coca-Cola: 010
Gelas Coca-Cola Giant-7 inci: 011
Gelas Coca-Cola: 012
Gelas Coca-Cola (120 Years Celebration): 013

Gelas Coca-Cola: 014 (Plastik)
Maklumat untuk setiap gelas akan aku update nanti sebab setiap satu tu datangnya dengan set, tahun dan sempena event tertentu. Antara set yang boleh dikumpul:
  • Gelas Coca-Cola McD sempena Olympic Beijing 2012, 6 biji/set (Archery,Swimming,Basketball,Volleyball,Football & Athletic)
  • Coca-Cola 'Can' Glass McD 2011 6 biji set warna (Blue,Charcoal, Green,Lime,Pink & Purple)

Koleksi kat bawah ni berkaitan barangan Coca-cola selain dari gelas.


Coca-Cola Plate (set of 3) Sempena Sukan Olympic London 2012
Coca-Cola Plate Set of 6 (Indonesia)
Air Tin & Botol Coca-Cola
Coke Jean-Paul Gaultier's Design (250ml)

Botol Coca-Cola 1000ml (Philippine)
Edisi Khas Coke 2013- 'Bahasa Pasar' Masyarakat Malaysia (7 Variety)
Bekas Tisu Coca-Cola
Coca-Cola 'Gold' Can- Caffeine Free
Tabung Botol Coca-Cola
Air Tin Coke World Cup 2014 Thailand

Botol Coke World Cup 2014 Thailand
Coke Japan
Bola Coca-Cola World Cup Brasil 2014
Special Edition Hari Raya Aidilfitri 2015

Coke Can Germany

Gambar yang lain-lain coming soon.

 -see u when i see u-

10 comments:

  1. Nak jual ke cawan2 tu?....;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf saya tak jual, tapi kalau ada berlainan design saya bersedia utk 'barter'. tqvm

      Delete
  2. Nak beli x kad 1933 original dr coke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam tuan.. saya berminat nak lihat. Boleh whatsapp saya 017-5690-826. TQ

      Delete
  3. salam...sy ada jual item2 cocacola. blh hubungi whatsapp saya 0174175171 utk sy mskkan dlm group penggemar cocacola. terima kasih.

    ReplyDelete
  4. Salam bro...dulu sy meminat coca cola..jadi adalah barang skit dlm 4-6 kotak...tapi skrg dh hilang minat brg coca cola tu...ada idea dimana or pada sapa yg berminat utk borong kesemua brg coca cola tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam tuan .. saya berminat nak tengok barang yang ingin tuan lepaskan.. boleh whatsapp saya di 017-5690-826. TQ

      Delete
  5. Saya ade coke world cup 2002..dan ada koleksi lain..kat mana saya nak jual

    ReplyDelete
  6. (DOWNLOAD) $12,234 in 2 months GAMBLING Software?

    Let me get it straight.

    I don't care about sports. Never cared less.

    I tried EVERYTHING from forex & stocks to internet systems and affiliate products.. I even made some money but then blew it all away when the stock market went south.

    I think I finally found it. Grab It Today!!

    ReplyDelete
  7. There's shocking news in the sports betting industry.

    It has been said that every bettor needs to look at this,

    Watch this now or quit placing bets on sports...

    Sports Cash System - SPORTS BETTING ROBOT

    ReplyDelete