Blog aku ini memaparkan hobi koleksi barang lama dan antik milik aku dan keluarga. Juga beberapa barang yang dianggap ''rare' & 'collectible' dalam simpanan aku. Diselitkan juga cerita-cerita berkaitan hobi ini sebagai perkongsian bersama. Sekadar berkongsi dan menjadi 'Muzium Maya' aku. Boleh tengok tak kira masa atau tempat. Masih banyak yang perlu dipelajari dan sebarang perkongsian maklumat sangat-sangat dialukan. Masih ada maklumat yang belum lengkap, ianya masih dalam proses pencarian, dan kalau ada maklumat salah minta diperbetulkan, bukan disengajakan.

Masih memburu masih mencari, kalau ada yang nak bagi, mai sini.
Hobi menyatukan kita. Sayangi dan Peliharalah Khazanah Kita, Tiada Apa Yang Sia-Sia.

"One man's trash is another man's treasure"

-see u when i see u-

Friday 8 March 2013

Koleksi Tembaga

Koleksi tembaga aku ni antara barang-barang antik terawal dimiliki. Tapi aku tak minat sangat barang tembaga ni, tapi kalau dapat free atau harga murah 'tak ingat' akan aku 'sambar' simpan kemas sebagai koleksi.

Dulang
Mangga Lama Bersama Anak Kunci
Pembuka Tutup Botol dari Coca-Cola
Pembuka Tutup botol Coca-Cola tertulis "Lion (M) Sdn Bhd"

Seterika Lama
Belakang Seterika Tertulis "Chop Hoe Huat"
Tepak Sireh
Tepak Sireh
'Tea Set'
Ashtray
Gelas Tembaga
Bekas Renjis Air Mawar

More to come......

-see u when i see u-

2 comments:

  1. Assalam tuan pm price harga dulang yh d atas tu....watsup pd sy 0166311625

    ReplyDelete
  2. Assalam tuan pm price harga dulang yh d atas tu....watsup pd sy 0166311625

    ReplyDelete