Blog aku ini memaparkan hobi koleksi barang lama dan antik milik aku dan keluarga. Juga beberapa barang yang dianggap ''rare' & 'collectible' dalam simpanan aku. Diselitkan juga cerita-cerita berkaitan hobi ini sebagai perkongsian bersama. Sekadar berkongsi dan menjadi 'Muzium Maya' aku. Boleh tengok tak kira masa atau tempat. Masih banyak yang perlu dipelajari dan sebarang perkongsian maklumat sangat-sangat dialukan. Masih ada maklumat yang belum lengkap, ianya masih dalam proses pencarian, dan kalau ada maklumat salah minta diperbetulkan, bukan disengajakan.

Masih memburu masih mencari, kalau ada yang nak bagi, mai sini.
Hobi menyatukan kita. Sayangi dan Peliharalah Khazanah Kita, Tiada Apa Yang Sia-Sia.

"One man's trash is another man's treasure"

-see u when i see u-

Sunday 18 May 2014

Pasar Karat Seremban

Terdengar cerita dari kawan-kawan yang duduk area Seremban katanya ada pasar karat kat sana. Berkesempatan juga aku pergi cari pasar karat ni. Tak susah nak cari sebab guna GPS. Tapi kalau sesiapa yang nak gi tempat ni.... bila masuk je bandar Seremban cari Pasar Warisan atau Pasar Besar Seremban (pasar jual barang basah & kering). Pasar karat ni berdekatan dengan pasar besar Seremban. Kalau nak lebih tepat lagi cari Jalan Utam Singh. Mula operasi jam 7.00 pagi. Pengunjung pun tak ramai sangat dan kita juga tak perlu bersesak-sesak macam pergi pasar karat kat tempat lain.

Pendapat aku tentang pasar karat ni, dari lima bintang aku bagi tiga bintang. Lokasi semua ok, jumlah peniaga pun ramai. Faktor harga macam tempat-tempat lain kena pandai tawar menawar. Kalau ada rezeki boleh dapat barang baik dengan harga murah. Tapi ada sesetengah barang tu tak le murah sangat berbanding tempat lain seperti barangan tembaga dan koleksi duit-duit lama yang dijual kat situ.

Aku share pengalaman aku dengan gambar-gambar kat bawah ni. Harap gambar-gambar ni dapat menceritakan pengalaman aku kat sana....... 

Pasar Karat Seremban, Jalan Utam Singh
































Hasil Hunting kat Pasar Karat Seremban:


Gelas Martell (Cop Crown+Gold Line)
Tray Minyak Angin Cap Kapak

Okey, kiranya berpeluang aku terjah lagi mana-mana pasar karat yang ada kat Malaysia ni, dan juga kalau ada kelapangan aku share pengalaman serta gambar-gambar yang aku ambil untuk perkongsian bersama.

-see u when i see u-

No comments:

Post a Comment