Blog aku ini memaparkan hobi koleksi barang lama dan antik milik aku dan keluarga. Juga beberapa barang yang dianggap ''rare' & 'collectible' dalam simpanan aku. Diselitkan juga cerita-cerita berkaitan hobi ini sebagai perkongsian bersama. Sekadar berkongsi dan menjadi 'Muzium Maya' aku. Boleh tengok tak kira masa atau tempat. Masih banyak yang perlu dipelajari dan sebarang perkongsian maklumat sangat-sangat dialukan. Masih ada maklumat yang belum lengkap, ianya masih dalam proses pencarian, dan kalau ada maklumat salah minta diperbetulkan, bukan disengajakan.

Masih memburu masih mencari, kalau ada yang nak bagi, mai sini.
Hobi menyatukan kita. Sayangi dan Peliharalah Khazanah Kita, Tiada Apa Yang Sia-Sia.

"One man's trash is another man's treasure"

-see u when i see u-

Monday 11 November 2013

1978

Untuk kali ni aku nak cerita sikit mengenai nombor '1978'. Banyak kena-mengenanya nombor ni dengan aku. Secara tak sengaja ada serba-sedikit koleksi aku yang menjurus untuk mencari nombor ni sebagai salah satu 'group' koleksi. Masih belum banyak barang '78' yang aku kumpul setakat ni. Kalau ada yang nak share dengan aku apa-apa yang ada kaitan dengan '78' ni, amat dihargai. Nostalgia '78' menggamit kenangan:

Majalah Wanita Keluaran Mac 1978

Tin Sign DBKL Tahun 1978
Tin Sign DBKL Tahun 1978
Lesen Papan Iklan 1978
Lesen Tukang Kayu 1978
Lesen Kilang Gaharu MPSP 1978
Lesen Perusahaan Berbahaya DBKL 1978


Lesen Kedai Kupi 1978
Nombor Rumah Lama: No.78

Badge Jambori Pengakap 1978
Badge Kejohanan Bola Keranjang Sekolah-Sekolah Berasrama Penuh 1978
Medal- Inter Oil Company Games 1978

Piring Hitam Lagu-Lagu Pilehan Ramai 1978

RM1 Prefix AGD0000078

RM1 Prefix AFZ7777778

Pada tahun 1978 juga Sony memperkenalkan prototype stereo portable pertama di dunia yang dinamakan 'Walkman'. Nak cuba dapatkan Walkman tu untuk koleksi aku.

First personal stereo tape deck


 *sumber gambar dari content.time.com 

-see u when i see u-

No comments:

Post a Comment